2021. május 1., szombat

Király Lager teszt

A blog már csak archívum, ha kíváncsi vagy az új sörtesztjeimre a Youtube-on, kattolj a linkre. ;)


Kb. egy éve hallottam erről a sörről, amit az a balatonszentgyörgyi Sörművek készít, akik a Lidl sajátmárkás budget kisüzemi cuccait is csinálják. Meg a saját brandjük alatt forgalmazott söreikkel is gyakran lehet találkozni egy gyűjteményes pakk formájában, most is hozta a Lidl a tavasz végi sörvásárja keretében. Magát a Király Lagert is ennek az akciónak köszönhetően szereztem be mindössze kétszázötven forintért, és ha ehhez hozzáadjuk azt, hogy anno én konkrétan azt hallottam róla, hogy kifejezetten jó ivósör, akkor ez akár lehet egy titkos best buy is… és végül is kajak az. xD


A Király Lager egy érdekesen stílusidegen sör, illata kimondottan malátás, méghozzá a német lagerekre jellemző zamatos, kicsit őszi gyümölcsös fajta. A korty is ezzel a fajta malátával nyit, amiről nekem leginkább a hellesek meg zwicklök, tehát mindenféle totál malátahangsúlyos típusok jutottak eszembe. Azonban a Király Lager lezárását határozott komlókeserű uralja, és összességében a maláta édességének és a komló keserűségének egész szépen kibalance-olt kettőssége meg inkább a pilsnerekre emlékeztetett. Elég unorthodox koncepció, de nekem végül is bejött, ráadásul 12 balling fokos, és ez érződik is rajta, pont megfelelően testes. Kétszázötven forintért ivósörnek ez nagyon is rendben van, sőt ilyen célra talán az egyik legjobb vétel lehet, én bátran ajánlom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése