2021. május 1., szombat

Pyynikin Pacific Pale Ale teszt


A blog már csak archívum, ha kíváncsi vagy az új sörtesztjeimre a Youtube-on, kattolj a linkre. ;)


Kétszer van egy évben a Lidlben sörvásár: tavasz végén és karácsony előtt. Az előbbit pedig nemrég tartották, én pedig gondoltam, az akció nyitónapján beszerzek pár tételt, amikről írhatok nektek. Végül persze, ahogy az általában lenni szokott, nem figyelt ott minden meghirdetett cucc a mi kis vidéki üzletünk polcán, egészen konkrétan az Elixbeer pIPA hiányzott nekem. Ha valaki előző nap zárás előtt öt perccel, mikor az árufeltöltők már előre kirakták az akciós dolgokat, befutott és felvásárolta az összeset, akkor elmehet a… na, jó, nem, csak hülyülük, akkor leleményes volt, ennyi. Ha meg eleve nem hoztak, akkor gratulálok a Lidlnek, hogy nem voltak képesek az országos szintű szórólapban megjelenő termékeket valóban országos szinten biztosítani a promóció ideje alatt… De nem kell aggódni, nézegetve az Elixbeer honlapját támadt egy jó kis cikkötletem, szal hamarosan nem a Brown & White lesz az egyetlen sör tőlük, amiről bejegyzést találhattok a blogon. ;)


És most magáról a tesztalanyról: finn kisüzemi APA-ról van szó, melyet a Pyynikin Brewing Company főz. Fél literes dobozban jutott el hozzánk és a Lidl nyolcszáz forintot kért el ért a kasszánál, ami végül is nem rossz ár craft sörért, főleg importért. Persze csak akkor, ha jó is! De szerintem a Pyynikin Pacific Pale Ale jó kis APA, nyilván a világot nem fogja megváltani és nem valami nagy különlegesség, de nekem tetszett és az intenzív gyümölcsös, édesebb karakter ale-eket kedvelők nagy eséllyel szintén szeretni fogják. Illata elképesztően erős - aroma komló bőven mehetett bele - és leginkább mangós. Ízében a trópusi gyümölcsösség is szintén a mangó és az ananász édessége körül forog, de némi grapefruitosságot is fel lehet fedezni benne kis ellensúlyként, de csak nagyon halványan. A korty lezárása bőven moderáltan keserű, de ezzel együtt sem gejl a sör, a könnyed testtel egy üde és vidám, főként édes karakterű trópusi gyümölcsös kavalkád, melynek megvásárlását ennyiért egyáltalán nem bántam meg. Kellemes kis APA volt a Pyynikin Pacific Pale Ale, de persze azért nagy egyediséget és összességében túl sokat nem érdemes várni tőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése