2019. március 26., kedd

Újrakóstolás egy kis csavarral – Wells & Youngs Double Chocolate Stout teszt

A blog már csak archívum, ha kíváncsi vagy az új sörtesztjeimre a Youtube-on, kattolj a linkre. ;)


Szerepelt már korábban a blogon két Wells & Youngs sör, egészen konkrétan két bitter, a Bombardier és a Courage Director’s, ugyanakkor a kedvencemről tőlük, a csokis stoutról nem készült még poszt. Ezt pedig tarthatatlan állapotnak véltem, így az Auchan Szent Patrik napi akciójának keretében be is szereztem egy… dobozzal. Nos, igen, az a helyzet, hogy eddig én ebből csak üvegeset ittam, és bár igazából nem hiszek abban, hogy alapesetben különböznek bizonyos sörök dobozos és üveges verziói(ha ez így is van, akkor sem a csomagolásban van a hiba… ), itt viszont rá kellett jönnöm, hogy erről van szó. De ez sem pusztán abból a tényből fakad, hogy ezúttal a Wells & Youngs csokis stoutját alumínium dobozba csomagolták, hanem sokkal inkább abból, hogy ez a pléh doboz… különleges. Húha ez nagyon sejtelmesen hangzik, holott semmi nagy dologra nem kell gondolni, ráadásul maga a technológia mondhatni már-már mainstream köszönhetően a Guinness Draught dobozos verziójának.

A lényeg annyi, hogy a 4,4 decis dobozban egy műanyaggolyó található, amely a felbontáskor nitrogént enged az amúgy teljesen szénsavmentes sörbe, mégpedig azért, hogy elképesztően gyönyörű, krémes habkorona kerülhessen majd az éjfekete ital tetejére. És ez tényleg működik, ezt már a csokis stout dobozának felpattintása előtt nyugodtan kijelenthettem volna, hiszen láttam én már ilyen csomagolású Guinness Draught-ot kitöltve, sőt sajnos kóstoltam is… szóval működik a technika, és nem csak az ír világmárka, hanem jelen tesztalanyunk esetében is. ;)


A külső ismertetőjegyek tehát ugyanazok: valóban elképesztő mennyiségű, tartós és egybefüggő krémes habot kaptam. Egészen konkrétan mikor a pohárba került az ital, egy darabig csak csodáltam, aztán lenyűgözve fotóztam és… szóval tetszett nagyon, na! :D Megkockáztatom egyébként az egyik legszebb sörhab, amihez eddig szerencsém volt.

Persze a kinézet nem minden, sajnos ugye a Guinness Draught esetében a beltartalomnál már bukik mutatvány, hiszen vizes és szinte teljesen jellegtelen, semleges íze van. Ezzel szemben jelen cikkünk tárgya ezen a téren is képes lehengerelni a lelkes kóstolgatót. Már az illata is markáns, és előrevetíti azt a két fő ízjegyet, amelyből maga a korty is felépül: a kávét és az étcsokit. Érdemes megjegyezni egyébként, hogy bár pusztán pörkölt malátával is elő lehet idézni étcsokoládés ízjegyeket, és sok olyan sör, amelynek benne van a nevében, hogy a „csokoládé” szó csak a szokásos összetevőket tartalmazza(pl.: Maisel & Friends Marc’s Chocolate Bock), a Wells & Youngs terméke a címke tanúsága szerint valóban tartalmaz hozzáadott étcsokoládét. Sőt ugyaninnen az is kiderül, hogy zabot is, ami azért érdekes, mert erről az összetevőről fogalmam sincs, milyen hatása van összképre, de most már a második olyan sörben is benne van, amit nagyon szeretek… szóval kezdem azt érezni, hogy elég jótékony hatása van. :D

Na, de milyen érzés inni Wells & Youngs Double Chocolate Stoutot? Alapvetően a szénsav hiánya és a nagyon krémes hab egy kimondottan selymes és lágy karaktert ad a sörnek, sőt számomra részben valóban azt az illúziót keltette, hogy én most frissen csapolt sört iszom. Tisztában vagyok vele, hogy sokaknak nem jön be, hogy nulla szinten tartalmaz szénsavat, és tény, és való, hogy bár a különbség elenyésző, ez a 4,4 deci mégsem az a fél liter, amit az üveges kiszerelés nyújt. Ennek ellenére, ha legközelebb választanom kéne, én a dobozos változat mellett tenném le a voksomat, mert nagyon bejött az a plusz, amit a kortyérzethez és a megjelenéshez ad hozzá. Persze az üveges verzió is nagyon jó, ittam már olyat párszor, és igazából az értékelésben nem lenne különbség, egyszerűen csak a dobozos felé egy kicsit jobban húzok most már, hogy megtapasztaltam, milyen pluszt ad hozzá ez a kiszerelés. :) A lényeg, hogy üvegben vagy dobozban, de ez bizony egy erősen ajánlott darab, amely bár ugyan alapvetően 800-900 forintért szerezhető be(most akciósan 550 forint volt), de én azt mondom, ez olyan sör, amelyért érdemes ilyen magas árat is kifizetni.
Ár/érték arány: 9/10.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése