2023. március 8., szerda

Nem túl mesteri mestersör - Kozel Mistrúv teszt

A blog már csak archívum, ha kíváncsi vagy az új sörtesztjeimre a Youtube-on, kattolj a linkre. ;)


Ahogy a Borsodi, úgy a Kozel is kijött nemrég egy „mestersörrel”, mikor nemrég kint jártam északi szomszédainknál a Kozel Mistruv már ott figyelt a polcokon, miközben én meg azt lestem, hova tűnt a 12-es pilsük. Yep, nem plusz újdonságról van szó, a korábbi 12 ballingos világos lagerüket váltották le erre, ami szerintem nem volt valami mesteri húzás, vagy stílusosan fogalmazhatnék úgy, hogy ez a lépés kb. annyira volt mesteri, mint a Borsodi „mestersöre”.


Persze vágom én, hogy a Kozelnél megoszlanak a vélemények és egy csomóan nem voltak oda a 12-esért és a 11-es volt a kedvencük, ami tök érthető, mert azért eléggé különbözött a kettő és a 11-es is tök jó. Viszont én mindkettőt szerettem, és nem igazán vagyok meggyőződve arról, hogy ez a Kozel Mistruv a tökéletes utód. Mert hát eléggé más, és nem is olyan valami, amitől hanyatt dobtam magam. Az illata semmi extra, kicsit édes, malátás, de leginkább élesztős, az ízében is a sűrű malátásság mellé élesztősség társul. Kellemes egyébként, amolyan kenyeres jellege van nagyon pici, visszafogott őszigyümölcsös zamattal - de ez az ízjegy tényleg nagyon halványan van csak meg benne – és némi komlókeserűvel az utóízében. Kicsit talán olyan, mint egy picit jobban megkomlózott zwickl, amiben a pincesörös jegyek eléggé minimálban vannak. Végül is ivósörként el lehet iszogatni, és az is igaz, hogy a szlovákoknál a nagyüzemi kínálatban nagyrészt a hagyományos cseh vonalat képviselő termékek vannak, de amúgy ha valami ilyesmit akarnék inni, akkor beszereznék valami actual zwickl-t vagy esetleg egy hellest. Persze nekem könnyű, mert hozzáférek az osztrák boltok kínálatához, de tény, ami tény, a Kozel Mistruv nem mutat sokat azon a vonalon, amit bepróbál lőni magának, szóval ha megveszitek, ne várjatok sokat tőle. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése