2023. március 1., szerda

Zlaty Bazant IPA teszt

A blog már csak archívum, ha kíváncsi vagy az új sörtesztjeimre a Youtube-on, kattolj a linkre. ;)


A Heineken Slovenskonál a kínálatból kivezetett Hurban Legend széria helyett most megérkezett a Zlaty Bazant IPA, fél literes dobozban, de még mindig (nagyüzemi cucchoz képest) pöppet borsosabb, 1,39 eurós áron. Kétféle komlót is belefőztek, ráadásul fel is tüntették őket a dobozon: az egyik a híres-neves Citra a másik meg a nekem full ismeretlen Kazbek. Ezt amúgy azért highlightolom így, mert simán lehet, hogy a komlóválasztás miatt lett olyan íze ennek a sörnek, ami meglepett, amit nem igazán tudtam hova tenni… fogalmam sincs, nem ittam még olyan sört, amiben Kazbek volt. Mindenesetre ahogy a Hurban Legend sörök, engem ez az új Zlaty IPA se győzött meg.


Pedig az illata bíztató, hasonló, mint a Saris IPA-nál, viszont az íze már egészen furcsa volt, főleg a komlózása, mert találtam benne valami gyógyszeres ízt, ami nem igazán jött be. Nem, nem olyan gyógynövényességet, mint ami a Wernesgrünerben, a Svijany Rytirben vagy az Ostravar 12-ben van, és amit én amúgy tökre szeretek, hanem konkrétan kellemetlen gyógyszerízt. Mondjuk ez a fura ízjegy aztán eltűnt, ahogy a sör melegedett, és a helyére egy mézes édesség került, de vele együtt meg az egész komlókeserű is eltűnt. Fura, szétesős, nem igazán bejövős tehát nekem az új Zlaty Bazant IPA, főleg ha azt nézem, hogy a Saris IPA olcsóbb és jobban tetszett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése