2022. augusztus 21., vasárnap

Sikaru Neagra teszt

A blog már csak archívum, ha kíváncsi vagy az új sörtesztjeimre a Youtube-on, kattolj a linkre. ;)


A másik román sör, amit a spantomtól kaptam és a Silva Dark után instant le is teszteltem már nekem is totál újdonság volt. Azelőtt nem futottam össze a Neagrával, meg úgy egyáltalán a Sikaru nevű bukaresti kisüzem semmilyen termékével sem, viszont a 13,5 balling fokos craft stout már eleve jól hangzott, és az a szitu - így a kóstolás után már ezt is bátran kijelenthetem -, hogy egy nagyon király sörről van szó. Mondom is, hogy miért! ;)


Már az illata elég összetett, és pont olyan mixet alkot, ami nekem nagyon bejött, hiszen benne volt egy markáns pörköltesség, amit nem csak a stoutokban, hanem minden barna/fekete sörben imádok, és ehhez még tök jól passzoló áfonyásság is társult. A kortyérzet sűrű és telt, a 13,5 ballinggal nem vicceltek, a masszív malátalapra pedig intenzív áfonyásság és szedresség épül: mindkét gyümölcsíz nagyon tisztán és erőteljesen jön elő. A Sikaru Neagra lecsengése pedig tökéletesen ellensúlyozza ezt, száraz, pörköltes, és összességében az ízek balance-a szerintem tökéletes, úgy hogy nem csak izgalmas és intenzív karaktert kapott a sör, hanem kifinomultat, csiszoltat is… ha hozzájuttok valahogy, mindenképpen próbáljátok ki, kóstoljátok meg, ezt kajak nem érdemes kihagyni! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése