2022. augusztus 18., csütörtök

Silva Dark teszt

A blog már csak archívum, ha kíváncsi vagy az új sörtesztjeimre a Youtube-on, kattolj a linkre. ;)


Román sörökről nem volt még szó a blogon, azonban most egyik spanomnak köszönhetően ez gyorsan meg is változik, és a nagyüzemiek közül az egyik legjobb opciót, a Silva Darkot fogom bemutatni. Yep, én azért vágom valamennyire az ottani nagyüzemi söröket, anno, valamikor a sörgeekségem hajnalán egy masszívabb szállítmányt is kaptam onnan, szintén ettől a haveromtól. Főleg nagyüzemi világos lagerek voltak benne, de azért bekerült a válogatásba a Silva Dark is, ami akkor nagyon bejött, és igazából most sem okozott csalódást.


A Heineken Romaniánál készülő Silva Dark nem egy sima barna lager, egy baksörről van szó, aminek a paraméterei totál standardek (és egyébként természetesek is): 16 balling fok párosul 7% alkoholhoz. Az illata jó pörköltes, kávés, meg van benne egy kis ribizlisség is, viszont pöppet becsapósan clickbaitel, mert a korty már nem annyira kávés, inkább csak az utóízében jelenik meg ez az ízjegy. Amúgy meg egy kellemesen édes, de nem kifejezetten érdekes malátalapból áll a korty nagyrésze. De oké, nem vártam tőle sokat, és tulajdonképpen a „jó, de semmi extra” tökéletesen leírja, hogy milyen a Silva Dark: egy korrekt, viszont nem különleges nagyüzemi bock sör, amit ott kint szerintem érdemes megkóstolnotok, ha kedveletik ezt a stílust. Egyébként kis fun fact: ennek a dobozán is vannak olyan íz meg illatintenzitás skálák, mint az újabb magyar nagyüzemi sörökön, ami szerintem inkább vicces, mint hasznos, de lehet csak én örülnék jobban balling fokoknak meg IBU-knak a címkéken… :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése