2022. augusztus 23., kedd

Starocesko Svijetlo Pivo teszt

A blog már csak archívum, ha kíváncsi vagy az új sörtesztjeimre a Youtube-on, kattolj a linkre. ;)


Horvát nagyüzemi sörökhöz bőven volt már szerencsém és szerencsétlenségem is, de a Pivovara Daruvar terméke, a Starocesko Svijetlo Pivo eddig még nem került elém. Eddig azt sem tudtam, hogy ez a sör egyáltalán létezik, sőt őszintén szólva a főzdéről se hallottam még, de most megkaptam ezt is a Szlovéniából származó szeretetcsomag részeként a húgomtól. Ahogy néztem a Ratebeeren, a gyártónak vannak ennél jóval izgalmasabb cuccai is, 5th Element néven fut egy prémiumabb szériája, de ettől függetlenül a Starocesko Svijetlo Pivo is figyelemre érdemes, sőt bizonyos szempontból különleges is.


Persze, ha azt mondom, hogy a Starocesko Svijetlo Pivo egy 11,5 balling fokos világos lager, akkor nagy eséllyel ezt nem fogjátok elhinni nekem, sőt lehet, hogy lesznek olyanok - kevesen, de mégiscsak lesznek -, akik azt hiszik totálisan megőrültem, és talán, előfordul az is, hogy valaki itt azonnal megtorpan az olvasásban és vadul billentyűzetet ragadva nekem esik a kommentszekcióban. De nem érdekel, én kitartok az állítás mellett, mert ez itt az egyetlen olyan horvát nagyüzemi világos(!) lager, amire azt tudom mondani: ez jó volt. Nem kínvallatásokhoz készült, mint az Ozujsko, nem esik bele a furcsán rossz kategóriába, mint az Istarsko, és nem pusztán iható, nem csak „oké”, mint a sima Karlovacko, a Starocesko Svijetlo Pivo jó. Jó, mert friss és üde az illata, főleg malátás, de pici citrusosság is van benne, halványan, de azért ott van. Jó, mert van teste, és nagyüzemi sörhöz képest az íze is telt, amolyan pilsneresen édes-keserű párosítású, amiben a maláta és komló balance-a pont jó, harmónikus, és egy olyan kellemes, kenyeres-gabonás karaktert kölcsönöz a sörnek. Persze a Karlovacko Crno összességében jobb, érdekesebb, de talán, netalántán, nem kizárt, sőt egészen elképzelhető, hogy nem mindenki olyan elvetemült, mint én, hogy egy 14,5 balling fokos barna lagert inna a horvát tengerparton a nyári hőségben. Na, nekik ajánlom a Starocesko Svijetlo Pivot a mainstreamebb horvát márkák világos lagerei helyett. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése