2020. május 11., hétfő

Braufactum Indra teszt

A blog már csak archívum, ha kíváncsi vagy az új sörtesztjeimre a Youtube-on, kattolj a linkre. ;)


Akárhányszor járok a Metroban, mindig találok valami számomra tök ismeretlen cuccot, és legutóbb ezt a szerepet a Braufactum terméke töltötte be. Sose találkoztam korábban ezzel a Radeberger csoporthoz tartozó német gyártóval, és az a helyzet, hogy maga a sör típusa sem annyira mindennapi elviekben, mert papíron ez egy „búza IPA”, vagyis egy weizennek és egy india pale ale-nek egyfajta hybridje kéne, hogy legyen. Korábban találkoztam már hasonló elgondolással a Karpat részéről, de őszintén szólva a Wheat Belgian IPA az egyik leggyengébb termékük, mert az egész egyedi koncepció náluk egy szimplán szar búzasört takart.


Az a helyzet, hogy ezért kicsit bizalmatlan voltam az Indrával szemben, de ez a sör hamar rácáfolt az aggodalmamra, viszont a gyártó ígéretét nem váltotta be. Az a helyzet, hogy a búzamaláta hatását nem igazán érezni, nem nagyon értem, miért kellett egyáltalán beletenni, mert enélkül is tök jó IPA-ként működik a Braufactum Indra, melynek a komlóválogatása egy érdekes, karakteres ízvilágot tár elénk. A cascade trópusi gyümölcsös jegyeket hoz, míg a magnum egyfajta fűszerességet, de felütik a fejüket őszi gyümölcsök is, például őszibarack vagy alma… szóval kimondottan tetszett a komlózás, amely egyébként eléggé mérsékelten keserű csak. Viszont tök jó harmóniában van az édes malátalappal, és bőven hoz elég ízjegyet, így engem az utóbbi abszolút nem zavart.

Részemről mindenképpen ajánlott tehát a Braufactum Indra, ha valaki egy jól összerakott, kellemes és nem túl keserű, de azért karakteres komlózású IPA-t inna egész jó áron, hiszen össz-vissz 590 forintot kellett a három decis üvegért ott hagyni a Metro kasszájánál, ami szerintem teljesen korrekt egy ilyen minőségű IPA esetében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése