2022. október 18., kedd

Holsten Pilsner & Holsten Edel teszt



A blog már csak archívum, ha kíváncsi vagy az új sörtesztjeimre a Youtube-on, kattolj a linkre. ;)


A Holsten nem ismeretlen brand előttem, az itthon kapható aranydobozos változatnak az emléke rémálmaiban még mindig kísért. De az is rémlik róla, hogy azt a Carslberg Srbija kotyvasztja, akik a Tuborg Green-t meg a Carslberg nem túl jól sikerült, cserébe kifejezetten ocsmány verzióját is elkövették, szóval a valódi Holstenről nem sokat tudok. Vagyis nem sokat tudtam idáig, mert a húgomtól nemrég megérkezett hozzám két totálisan original darab, a Pilsner és az Edel, úgy hogy neki itt is köszönöm a söröket és lehetőséget, hogy tesztelhettem őket. :))

//Holsten Pilsner//


A neve elég konkrét, ez egy pilsner lesz, ígéri a szigorú, szabályos címke, és végül is valóban egy nagyüzemi német pilsner, és most a németet nem csak úgy értem, hogy ez kajak ott készül, hanem hogy illat és íz alapján ez bizony telibe a német és nem a cseh vonal. De persze ebben nincs semmi meglepő, sőt a sörben sincs semmi meglepő, meg úgy extra se: egy korrekt édes-keserű párosítású ivósört kapunk nem túl intenzív, de kellemesen komlós illattal. A balance jó, a maláta édes és lágy, a korty második fele markánsan keserű, az utóíz pedig hosszantartó. Faék egyszerű, de működik, ivósörként simán el tudom képzelni, így nézve nálam betalált, de az tény, hogy vannak ennél sokkal kifinomultabb, csiszoltabb ésper érdekesebb német makro pilsek, mint mondjuk a Warsteiner, a Wernesgrüner vagy a Radeberger. De ha osztrák is ér, akkor még mondhatom a Hirter Privat Pilst is. ;)

//Holsten Edel//


A Holsten Edel viszont nem volt túl konkrét, forgattam, nézegettem az üveget, kerestem rajta az infokat, de sokat nem találtam. Valamiféle világos lager, aminek a neve „nemes”, és a Ratebeer ezt is a pilsek közé sorolta. Hát… kóstolás után ez a kategorizálás nálam eléggé sántít, én erre simán rávágnám a pale lager címkét, mert illata még kevesebb van, mint a Holsten Pilsnernek, és amúgy meg az ízéről is azt tudom elmondani, hogy alig van valami. Oké, ami van, az a pici kis malátás édeskésség az nem kellemetlen, de nagyrészt semmilyen, vizes, annyira, hogy a lecsengés az már konkértan olyan, mintha csapvizet innék. Nálam ez sima egyszerű ivósörnek is gyenge és unalmas, és nem igazán értem, mire fel a „nemes” jelző…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése